ZANIMLJIVOSTI IZ IT OBLASTI

BUDITE UVEK U TOKU SA NAJNOVIJIM DEŠAVANJIMA NA SVETSKOM TRŽIŠTU IZ OBLASTI INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA.

RESPONSIVE WEB DESIGN
- šta to znači?

April 23, 2018 PROWEB

Mobilni telefoni su prestali odavno da služe samo za razgovore i slanje SMS poruka. Sada preuzimaju primat nad računarima u pretraživanju interneta. Tu su na snagu stupili dizajneri i programeri i osmislili koncept koji se naziva RESPONSIVE WEB DESIGN. To u prevodu znači da Vaš sajt bude jednako pregledan i vidljiv korisnicima na svim uređajima (desktop, laptop, tablet, telefoni svih rezolucija...).

Kako izabrati
BOJE ZA SAJT
?

Maj 09, 2018 PROWEB

Kada birate BOJE ZA SAJT, ne možete se voditi samo sopstvenom nahođenju. U obzir morate uzeti čime se bavi sajt koji prezentujete, uskladiti logotip i Vaše zaštitne boje kompanije, a svakako pogledati i kako drugi to rade i šta je trenutno u trendu i aktuelno. Ukoliko izaberete pravu kombinaciju, koja će biti privlačna posetiocima Vašeg sajta, jako ste blizu da to postanu Vaši potencijalni kupci. Svi vole da vide lepo uređen i skladan sajt.

Zašto izabrati ONE PAGE
sajt?

Maj 21, 2018 PROWEB

Moderni sajtovi su doneli mnoge olakšice svojim korisnicima, među kojima su svakako ONE PAGE SAJTOVI, koji omogućavaju scroll-om miša prelazak preko celog sajta, bez šetanja kroz mnoštvo stranica na sajtu. Ovaj način izrade se preporučuje ukoliko sajt ima nešto manje sadržaja.

Šta je CMS?
(Content Management System)

Septembar 28, 2018 PROWEB

CMS (engl. Content Management System) je sistem za dinamičko upravljanje sadržajem. CMS predstavlja programsku aplikaciju uz pomoć koje se može, bez poznavanja programiranja, upravljati sadržajem. Najčešća vrsta CMS-a je web koji služi za upravljanje sadržajem na Internet prezentacijama i Internet aplikacijama korišćenjem HTML, Javascript i PHP programskih jezika za prikazivanje sadržaja i MySQL Server baze podataka u kojoj se pamti sadržaj. Neke od najzastupljenijih CMS platformi su Wordpress, Joomla, Drupal...



SEO OPTIMIZACIJA
- šta to znači?

Jun 13, 2018 PROWEB

Jednu od najznačajnih uloga na Vašem sajtu igra SEO OPTIMIZACIJA, koja doprinosi da Vas najpoznatiji svetski pretraživači (Google, Yahoo, Bing...) što pre i što lakše indeksiraju u svojoj pretrazi. Tu ulogu igra mnogo faktora, od kojih su svakako najbitnije ključne reči, zatim uredno napravljen sajt u code-u, povezanost sa socijalnim mrežama, prisutnost na internetu, što više spoljnih linkova, itd...

Da li je bolji
MULTI PAGE sajt?

Jul 07, 2018 PROWEB

Standardni MULTI PAGE sajt se svakako preporučuje za veće kompanije, za veće ponude na sajtu ili ukoliko sadrži veliku galeriju slika, kako bi sve preglednije izgledalo za korisnike. Ukoliko se radi o shop-u, MULTI PAGE je neizostavan način izrade sajta. Možete imati neograničen broj stranica na sajtu, ali se neki standard zna i preporučuje određeni broj stranica.

ONLINE SHOP /
INTERNET PRODAVNICA

Oktobar 05, 2018 PROWEB

Kupovinu sada obavljamo preko mobilnog telefona dok se vozimo u prevozu, sa računara iz kancelarije dok traje pauza za ručak ili preko tableta dok čekamo u redu u banci ili pošti. Internet prodaja se vrši preko specijalizovanih sajtova koji se zovu internet prodavnica ili online shop. Prednosti takve vrste kupovine su ogromne, brzina, dostupnost proizvoda, placanje karticama ili pouzećem, širok asortiman robe.

Šta uraditi nakon
IZRADE SAJTA
?

Jul 22, 2018 PROWEB

Nakon što ste napravili željeni sajt, koji je korak dalje? Posetioci neće doći tek tako sami od sebe, pa se postavlja logično pitanje – kako najbolje i najpovoljnije da izreklamiram svoj sajt? Vreme je da se pozabavite oko PROMOCIJE SAJTA, jer ćete na taj način povećati posetu, prodaju, pridobiti nove kupce, a samim tim i bolje se rangirati. Potrebno je dodati razne "tagove" na sajt, pratiti analitiku sajta, kako bi ispratili u potpunosti kampanje i aktivnosti koje su u toku. O načinima reklamiranja ćemo pričati u nekoj drugoj temi.



Naslov i alternativni tekstovi
- Šta je to?

Septembar 07, 2018 PROWEB

Ono što Google može da vidi na slikama jesu naslovi i alternativni tekst, koji nisu vidljivi sa korisničke strane. Ako ih napišete na pravi način, Google može da ih pročita, nakon čega će uslediti nagrada od Google-a, a to je bolje rangiranje u pretrazi, s'obzirom na to da je dodavanje alternativnog teksta jedan od faktora rangiranja najbolje je da Vam ova radnja postane svakodnevna praksa. Pored toga, slike je potrebno optimizovati da budu kvalitetne, ali i da imaju što je manje moguću veličinu zbog što veće brzine učitavanja sajta.

Google ADS
- Šta je novo?

Avgust 12, 2018 PROWEB

Posle 18 godina postojanja, Google Adwords, alat za oglašavanje na internetu u sklopu online pretrage je promenio naziv. Od 24. jula 2018. godine postao je Google Ads. Šta to znači za one koji žele da se oglašavaju na Google-u, ali i za stručnjake koji se bave digitalnim marketingom? Naime, Google je ažurirao i pojednostavio online oglašavanje i kreiranje različitih vidova kampanja u sklopu kanala kao što su online pretraga, YouTube, mape, mobilne aplikacije i mnogi drugi. Tako sada kompanije mogu na sveobuhvatniji način da dopru do još većeg broja potencijalnih kupaca, korisnika i klijenata. Hvala im za ovo, ovaj update smo dugo čekali.

SSL Sertifikat
- Šta je to?

Oktobar 03, 2018 PROWEB

SSL Sertifikat je parče koda na vašem web serveru koje omogućava bezbednu online komunikaciju. Kada web browser uspostavi kontakt sa bezbednim sajtom, SSL Sertifikat omogućava kriptovanu vezu. SSL Sertifikati takođe ulivaju poverenje jer svaki sadrži podatke za identifikaciju. Kada pošaljete zahtev za izdavanje SSL Sertifikata, treća strana (Symantec, Thawte ili GeoTrust) verifikuje podatke o Vašoj organizaciji i izdaje Vam jedinstveni sertifikat koji sadrži te podatke. Ovo je postalo neophodno ukoliko želite da korisnici na Vaš sajt pristupaju neometano, a i najbitnija stvar je da Google daje prednost u pretrazi sajtovima koji imaju instaliran SSl Sertifikat.

Facebook oglašavanje
i targetiranje publike

Septembar 28, 2018 PROWEB

Kada je u pitanje oglašavanje na najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu Facebook u pitanju, tu imamo samo reči hvale i jedno veliko "samo napred"... Svaki dinar uložen u ovaj vid oglašavanja će Vam doneti profit, nove kupce, nove korisnike, nove članove, a što je najvažnije nove vrtoglave cifre u porastu u Vašoj analitici. Postoji nekoliko uslova koji se moraju ispuniti, a to su pre svega, dobra reklama, privlačna, kvalitetna slika i smislen tekst. Zatim, targetiranje klijenata, njihova interesovanja, godine, mesto prebivališta, pol, jezik, celokupna demografija. Takođe, neophodna je instalacija Facebook Pixel koda na Vaš sajt, kako bi se omogućilo praćenje i Analitika Vaših kampanja.



Instagram oglašavanje
- Sve što treba da znate

Oktobar 07, 2018 PROWEB

Instagram se pojavio kao aplikacija za deljenje fotografija na internetu, zamisao je bila slična Pinterest-u, recimo... Međutim, ubrzo zatim, Instagram je kupio vlasnik Facebook-a Marc Zuckerberg i stvari su počele da rastu nenormalnom brzinom. Instagram je počep da dobija sve više opcija, dok se danas izjednačio, a verovatno i prestigao Facebook u mnogim stvarima. Shodno tome, neophodno je reklamiranje na Instagram-u, trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži. Postoji više vrsta oglašavanja, preko slika, više slika ili videa, takođe možete birati da li ćete raditi sponzorisane objave na news feed-u ili story-ju, targetirati populaciju, lokaciju, interesovanja. Isti sistem kao i kod Facebook kampanja, čak možete raditi kampanje preko Facebook Ads Manager-a.

Sitemap.xml
- Za šta služi i da li mi treba?

Oktobar 1, 2018 PROWEB

Site mapsluži kao lista svih stranica Vašeg sajta i detaljnije objašnjava šta je sadržina tih stranica. Naprednije verzije mogu da služe kao spisak svih video fajlova, svih slika ili vesti celog sajta. Zašto je to bitno? Najvažniji razlog su pretraživači. Site map olakšava pretraživačima da "obiđu" i popišu sve stranice Vašeg sajta. Kakvu konkretnu korist imamo od toga? Kada objavite novi sadržaj na sajtu, želite da taj sadržaj što pre "obiđu" pretraživači i da taj sadržaj skoro momentalno postane dostupan široj populaciji. Site map Vam olakšava u tome, jer pretraživačima gotovo momentalno kažete da postoji još jedna strana sajta koju bi trebalo da obiđu.

Šta je
permalink?

Oktobar 04, 2018 PROWEB

Permalink ili stalna veza je URL adresa koja ima zadatak da ostane nepromenjena tokom dužeg vremenskog perioda. Permalinkovi u osnovi treba da izgledaju jednostavno i laki za pamćenje, kao i da imaju veze sa onim što se na njemu nalazi, pogotovo zbog pretraživača. Svaka web stranica ima tu jedinstvenu URL adresu koju korisnici unose na adresnoj traci svog browzer-a. URL adresa se može pojavljivati u više oblika, ali je u najvećem broju slučajeva sačinjena od imena domena i ekstenzije (domen.rs, .com, .net). Savet, pažljivo birajte svoje domene i URL, radi što lakšeg čitanja i rangiranja u pretraživačima.

Google Analitika
- Šta radimo sa njom?

Septembar 23, 2018 PROWEB

Google Analitika se implementira na Vaš website putem koda koji ubacujemo. Od tog momenta, Google počinje da prikuplja sve moguće informacije koje treba da nas interesuju o posetama na sajtu. Ko nam je publika, odakle dolaze, preko kojih kanala, sa kojih uređaja, kojih su godina, pola i do sutra bi mogli da nabrajamo šta još sve može moćna alatka kao što je Google Analitika. Idealna je kada se poveže sa Google Ads-om i tako možemo pratiti sve plaćene oglase (kampanje) koje su aktivne, da menjamo šta je neophodno, pojačavamo ili smanjujemo. Jednostavno, ovo je nešto što je nezamislivo zaobići ako imate svoj sajt.



Besplatno reklamiranje
- Kako?

Oktobar 15, 2018 PROWEB

Ako vaš posao nije na internetu, onda kao i da ne postoji. Mnogi koji su već uočili značaj prisustva na internetu i online vidljivosti ulažu ogroman novac u web marketing. Međutim, izdvajanje novca za internet marketing nije uvek moguća solucija, pogotovo za manje poslove i kompanije. Evo nekoliko primera kako da se oglasite na internetu bez ulaganja novca i drastično povećajte broj svojih klijenata, a time i zaradu. Optimizujte sajt kako bi bio vidljiv u pretrazi, razmenjujte reklame sa drugim kompanijama, organizujte nagrade i podelite poklone, vodite blog, prijavite svoju lokaciju u Google Maps-u. Bez obzira da li se bavite zanatom, trgovinom, ugostiteljstvom ili nekim drugim poslom, ukoliko nemate prezentaciju na webu kao da ne postojite. Naučite sve o marketingu na internetu i učinite da profit vašeg biznisa raste iz dana u dan.

Najplaćeniji poslovi
- Da li je i Vaš posao na listi?

Oktobar 19, 2018 PROWEB

Dok u Srbiji deluje nezamislivo da je do posla lako doći, u nekim industrijama ipak raste potražnja za stručnjacima. Prema rezultatima istraživanja sajtova za zapošljavanje, budućnost tržišta definitivno pripada IT profesijama. Uzimajući u obzir visinu plate i važnost određenog posla za kompaniju, zaključili su kojih je to 6 najtraženijih poslova u ovoj godini i koji će, prema tendenciji rasta, biti među najbitnijima i u godinama koje slede.
1. Web developer
2. Analitičar kompjuterskih sistema
3. Analitičar sa ekspertizom za bezbednost informacija
4. Softverski inženjer
5. Ekspert za kompleksne grupe podataka (Data Scientist)
6. Administrator mreža
Kako da dobijete posao u nekoj od ovih oblasti? Kada se pogleda ova statistika jasno je koliko je polje informacionih tehnologija unosno za pojedince u potrazi za pravom karijerom. Ukoliko mislite da vam je IT karijera nedostupna pošto ne živite u inostranstvu, varate se. IT znanja i veštine vam daju mogućnost da radite za klijente širom sveta, bez obzira odakle ste.

Zašto treba da imate
sajt?

Oktobar 21, 2018 PROWEB

Svako, ali baš svako, treba da ima lični sajt, bez obzira na to kojim se poslom bavi. Zdravstveni radnici, oglašivači, prodavci, marketing eksperti, IT-jevci, prosvetari, ekonomisti, novinari, dizajneri, pravnici… Nije dovoljno da grade sliku o sebi samo u realnom svetu, već je važno da je grade i u onoj drugoj realnosti – virtuelnoj, koja je u informacionom dobu često presudnija za uspeh i veću zaradu. Zato vam dajemo 5 razloga zbog kojih već danas treba da počnete da razmišljate o pokretanju ličnog sajta.
1. Brzo ćete stvoriti veći kredibilitet
2. Pokažite svoj talenat
3. Promocija, a ne priče od usta do usta
4. Razlikovaćete se od većine
5. Počnite od malih stvari i stvorite velike
Mi smo tu da Vam pomognemo!

Tekstovi na sajtu
- Koliko nam pomažu?

Oktobar 24, 2018 PROWEB

Posetioci skeniraju sajtove – imajte to na umu. Šta mislite koliko će osoba pročitati ono što ste napisali? Odgovor je poražavajući – gotovo niko! Istraživanja su pokazala da samo 16% ljudi čita sadržaj sa web stranica od reči do reči. Većina samo baci pogled. Kako pisati za osobe koje pogledaju na brzaka? Ova lista će vam pomoći da proverite da li je vaš tekst dobar.
Da li naslov jasno stavlja do znanja o čemu se radi u tekstu?
Da li slike koje se nalaze na stranici šalju prave poruke? (I o ovome treba da razmišljate dok pišete tekst, jer su slike u stvari „pojačivači“ onoga što želite da kažete)
Da li podnaslovi sumiraju ključne tačke iz teksta?
Da li koristite liste kako biste razbili velike komade teksta. Uz dobar naslov, slike, podnaslove i liste, stranica je lakša za skeniranje, pa posetioci mogu mnogo brže da shvate da li im je ono što se na njoj nalazi interesantno ili ne.



Google My Business
- Čemu služi?

Novembar 01, 2018 PROWEB

Google pretraživač je odavno broj 1 na svetu. Svakodnevno ga koristimo kako bi pronašli odgovore na pitanja, proizvode ili usluge za koje smo zainteresovani. Google My Business je besplatan i jednostavan alat za firme i organizacije koje žele da upravljaju svojim prisustvom na mreži preko Google. Ako imate svoju firmu, Google My Business je jako koristan alat koji unapređuje vidljivost na mreži i u pretrazi. Vaš poslovni profil na Google-u će se prikazati velikom broju korisnika, a mogu Vas i locirati na Google Mapi (Google Maps). Tu može saznati osnovne informacije o Vašoj kompaniji, radno vreme, videti lokaciju na kojoj se nalazite, slike koje Vi okačite, kao i link koji će ga voditi direktno do Vašeg sajta. Takođe, kupci mogu ostaviti review i oceniti Vaše poslovanje ili ostaviti komentar kao recenziju.

Wordpress
- Šta je Wordpress?

Novembar 03, 2018 PROWEB

Wordpress (WP) je najpopularnija CMS platforma na internetu za izradu sajtova, blog sadržaja, online prodavnica... Trenutno se smatra da se više od 25% sajtova nalazi upravo na Wordpress platformi. Sastoji se od mnoštvo dodataka (plugin) i tema (themes), među kojima najpopularnija tema na Envato marketu iznosi i do 300.000 kupovina. Wordpress je među omiljenim platformama za izradu sajta zbog toga što je besplatan, Open Source, prilagodljiv i lako promenljiv, ali naravno, neophodno je i biti obazriv. Dakle, ukoliko niste preterano iskusni, a imate materijala i sadržaja za Blog, slobodno se upustite u "kandže Wordpress-a", a ako negde zapnete, obratite se nama.

Magento
- Šta je Magento?

Novembar 05, 2018 PROWEB

Planirate svoju prvu online prodavnicu ili već imate postojeću, ali niste zadovoljni sa njom? Razmišljate o eCommerce platformi koja će biti u mogućnost da zadovolji sve potrebe Vašeg sadašnjeg, ali i budućeg online poslovanja? Ako je odgovor DA na neka od tih pitanja, onda će vas zanimati zašto Magento platformu treba da uzmete u obzir. Magento je najpopularnija open-source platforma za izradu naprednijih online prodavnica u celom online svetu, što znači da je skoro svaka treća online trgovina izgrađena upravo na Magento platformi. Magento ima dve verzije: besplatnu, Magento Community verziju i Magento Enterprise verziju koja se plaća. Magento Community verzija može u potpunosti da zadovolji i potrebe naprednih online prodavnica sa nekoliko desetaka hiljada proizvoda.

Samsung ili iPhone?
- Koji telefon odabrati?

Novembar 07, 2018 PROWEB

Večito pitanje, da li kupiti Android ili iPhone telefon? Koji telefon ima bolje performanse i koji je telefon jednostavniji za svakodnevno korišćenje? Testiranja novih Samsung Galaxy S9 i S9+ uređaja su rangirali displej i kameru kao bolju, ali kada je reč o performansu samog uređaj – iPhone X je ubedljivi pobednik. A11 čip iPhone X je pobedio u svakom testu između Android i iPhone uređaja. Kompanija Samsung koristi dva odvojena čipa u svom Galaxy uređaju (Exynos 9810 i Snapdragon 845 od Qualcomm). Exynos 9810 čip se pokazao kao bolji od Snapdragon 845, ali ni u jednom slučaju ne nadmašuje Apple A11 bionički čip. Kada je reč o performansu grafike, iPhone X je isto izašao kao pobednik u odnosu na Samsung čipove. Rezultati testova se mogu pročitati opširno na sajtu AnandTech-a, ali je jasno da Samsung Android telefoni i dalje ne mogu da dorastu performansama iPhone telefona. Još jedna oblast u kojoj Samsung uređaji ne mogu da pariraju iPhone uređajima je - prepoznavanje lica. Galaxy S9 i S9+ i dalje koriste 2D parametre za prepoznavanje lica i zenica, dok Apple ima 3D tehnologiju za skeniranje lica. Nadamo se da smo Vam barem malo olakšali oko izbora novog mobilno telefona i da se lakše odlučite za iPhone ili Samsung telefon.