ZANIMLJIVOSTI IZ IT OBLASTI

BUDITE UVEK U TOKU SA NAJNOVIJIM DEŠAVANJIMA NA SVETSKOM TRŽIŠTU IZ OBLASTI INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA.

Održavanje sajta

Maj 18, 2019 PROWEB

Održavanje sajta je neophodno, kako bi sajt funkcionisao i izgledao dostojno i pristojno. Može se raditi na redovnoj osnovi ili sa vremena na vreme. Dok se sajt ažurira, pristup sajtu može biti privremeno ograničen uz obaveštenje korisnicima da sajt neće biti dostupan tokom određenog vremenskog perioda. Ako su manje promene ne mora se prekidati rad sajta, a ukoliko je potrebno uraditi veći broj izmena na sajtu sve može potrajati i nekoliko sati ili dana, ali takođe se može sve uraditi i na test verzijama sajta, pa zatim samo prekopirati na glavni sajt.
Važno je imati sajt koji će biti osvežen najnovijom verzijom cms-a ili programa koji su zaduženi za vašu web prezentaciju, a ujedno i imati aktuelne informacije na sajtu i redovno osvežavati sadržaj, menjati tekst ili slike, dodavati nove Blog članke, jer niko ne voli kada vidi isti sajt ne promenjen neko vreme, tada se postavlja pitanje da li uopšte firma postoji ili posluje. Važno je raditi redovno ažuriranje sajta, ukoliko su platforme Wordpress ili neke druge, kako bi imali uredne programa i redovnu zaštitu od potencijalnih hakerskih napada. Nastojite da zadržite korisnika na sajtu, a ne da ga “oterate”, trudite se da redovno menjate sadržaj i budite u toku sa svim aktuelnostima i trendovima. Održavanje sajta možete prepustiti i nama.

Chrome ili Firefox?

Maj 10, 2019 PROWEB

Google Chrome
Ovaj pretraživač koristi preko pedeset odsto korisnika. Chrome je najpopularniji pretraživač na svetu s razlogom. Reč je o softveru iz Googlea koji sigurnost shvata vrlo ozbiljno, a rezultati su vrlo vidljivi. Problem sa njim je što dolazi iz Googlea – kompanije koja zarađuje prodajom vaših podataka marketinškim kompanijama, dok je dobra strana je što je Chrome stabilan i siguran pretraživač. Ova aplikacija će vas takođe obavestiti svaki put kada stranica od vašeg računara traži nešto čudno, kao paljenje web kamere ili mikrofona, kao i otkrivanja lokacije.
Mozilla Firefox
Zašto bi iko pored Chromea koristio Firefox? Ako pitate korisnike ovog nekad popularnog pretraživača, kratki odgovor leži u samoj prirodi kompanije. Umesto da vašu istoriju surfovanja predaje reklamnim kompanijama, Mozilla vam pomaže da je sačuvate. Proizvođači Firefoxa poznati su kao veliki zagovornici privatnosti korisnika, što sprovode i u samom pretraživaču. Konkretno, njihova verzija privatnog surfan je (u pozitivnom smislu) neuporediva s onom iz Chromea. Privatno surfovanje kod Firefoxa zaustavlja stranice koje se žele domoći vaših privatnih podataka. Dok drugi pretraživači pamte detalje kontakata i korišćenje lozinki pomoću kolačića, Firefox sve briše istog trena kada zatvorite web stranicu. Još jedna stvar u kojoj je Firefox bolji od Chromea su nadogradnje. Dok Chrome izdaje nadogradnju svakih 15 dana, Firefox to radi svakih 28.

Šta izabrati? Chrome je pretraživač koji, iako sakuplja vaše podatke i prodaje ih reklamnim kompanijama, nudi niz vrlo korisnih sigurnosnih aplikacija. Ako se bojite za svoje lične informacije, predlažemo da izaberete Firefox. Mozillin pretraživač možda je malo ranjiviji od onoga iz Googlea, no ako tražite osiguranje privatnih informacija, definitivno ne možete pogrešiti.

Optimizovacija sajta?

Maj 06, 2019 PROWEB

Optimizacija web sajta može da poveća rangiranje Vašeg sajta na pretraživačima ili da optimizacijom performansi obezbedi da Vaš sajt radi brzo. Saznajte kako pretraživači rangiraju sajtove i otkrijte ključne reči koje privlače nove posetioce na Vaš sajt.
Ubacivanje meta i naslovnih tagova
Unošenjem HTML metaoznaka ne menja se sadržaj vidljiv na sajtu, ali oni postoje samo za pretraživače. Postavite title tag na vrhu svake stranice da identifikuje ukupan sadržaj tog dokumenta. Napišite tačne meta description tag-ove, jer se njima koriste pretraživači da opišu sajt u rezultatima pretrage. Dodajte meta oznaku ključnih reči za svaku stranicu.
Iztražite ključne reči
Identifikujte ključne reči vezane za sadržaj Vašeg sajta. To mogu biti interesantni termini za pretragu koji dovode ljude na Vaš sajt, a mogu se koristiti i kada je u pitanju izrada sajtova. Reči se odnose na celokupnu temu web stranice. Ako niste sigurni koje ključne reči su popularni termini pretrage, postoje servisi koji mogu pomoći u ocenjivanju reči koje se najčešće traže na pretraživačima. Neki od njih mogu biti KeywordSpy or WordTracker. Ja lično najviše volim da koristim Google AdWords: Keyword Planner.
Koristite Alt tagove za opisivanje slika
Alt tagovi na slikama zapravo predstavljaju pretraživačima šta je na slici, jer oni ne mogu na drugi način otkriti šta je na Vašim slikama. Trudite se da imate precizne opise na svojim slikama.
Osvežavajte svoj sadržaj na sajtu
Dobar web sajt se vremenom osvežava novim sadržajem i to je bitan faktor koji utiče na vraćanje korisinika ponovo na sajt. To če zauzvrat dovesti do višeg rang na listi pretraživača. Prilikom pisanja novih sadržaja, imajte na umu da svaka strana treba da ima najmanje 250 reči.

Ovo su samo neki faktori koji mogu uticati na optimizaciju Vašeg sajta, ali pre svega moramo znati da je to dugotrajan, mukotrpan i spor proces, tako da ne možemo očekivati rezultate munjevitom brzinom. Sve promene koje se izvode na stranicama, videće se na rezultatima pretrage tek nakon izvesnog vremena. Zbog toga je potrebno optimizaciju izvoditi pažljivo, a poduhvate ne izvoditi odjednom u nizu, već jednu po jednu, kako bi mogli pratiti efekte optimizacije sajta. Na kraju možemo dodati da se takoreći „visokim plasmanom“ na pretraživačima smatra neko od 30 mesta, iz razloga jer veliki broj korisnika pretraživača ne pretražuje dalje od 3 stranice, a pretraživači po stranici prikazuju 10 rezultata. Kada je u pitanju Srbija, za većinu prosečnih ključnih reči prva stranica rezultata pretrage je realan cilj. Ovo su samo neki detalji na koje treba obratiti pažnju kada je optimizacija sajta u pitanju i stavke koje će pomoći da se bolje rangirate u Google pretrazi.

Zadržite posetioce sajta!

Maj 02, 2019 PROWEB

Kako bi Vaš sajt bio posećeniji i doprineo više Vašoj kompaniji možete preduzeti nekoliko malih stvari koje će Vam se višestruko isplatiti. Jedan od najefikasnijih načina da se to uradi je da se zapravo drži pažnja posetioca Vašeg sajta. Odvojite malo vremena tokom narednih nekoliko nedelja za sprovođenje aktivnosti, i možete videti kako Vaš Bounce Rate idu u pravom smeru.
Utičite na vreme učitavanja sajta
Većina internet korisnika može biti veoma nestrpljiva kada je u pitanju učitavanje sajta i oni će u većini slučajeva izlaziti sa sajta pre nego što se sajt učita. Sami se možemo setiti koliko smo puta napustili sajt zbog perioda koji je potreban da se stranica učita. Predlog za ubrzavanje je da vlasnici web sajtova redovno keširaju svoj web sajt, smanje broj dodataka i java skripti na sajtu, sa sajta uklone flash animacije i utiču na veličinu slika na sajtu kada je u pitanju izrada sajta i ažuriranje istog.
Analizirajte Vašu navigaciju
Niko neće ostati na Vašem sajtu ako ne može da se „kreće“ njime. Vaša navigacija treba da budu jasna, pregledna i lako dostupna. Razmišljajte o tome gde želite da Vaši posetioci idu, i učinite sve da lako pronađu ono što žele. Ne pretrpavajte korisnike informacijama Preveliki izbor može lako zbuniti posetioce i ugroziti njegovo zadržavanje. Trebalo bi da izbegavate bombardovanje informacijama posebno na naslovnoj strani. Trudite se da ništa ne natera posetioce da napuste sajt kada budu upoznati sa njegovim sadržajem.
Pružite kvalitetan sadržaj
Od vitalnog je značaja da korisnici sajta imaju jasnu poruku, atraktivne naslove, a da se sa sajta lako čita sadržaj. Sadržaj treba prilagoditi specifičnim potrebama publike kojoj se teži. Korišćenjem atraktivnih naslova i pružanjem kvalitetnog i sadržaja bez grešaka, postoji dobra šansa da će Vaš posetilac posetiti i druge stranice Vašeg web sajta. Na kraju postoji samo jedna stvar koju možete učiniti da zadržite posetioca na sajtu, a to je da im pokažete ono što žele, kako oni to žele i što je brže moguće.



Prebacivanje sajta
na novi domen

Januar 22, 2019 PROWEB

Ukoliko iz nekog razloga imate potrebu da promenite domen, a želite da sadržite postojeći sajt, nije nikakav problem, to može da se uradi. Postoji više razloga iz kojih se prelazi sa jednog domena na drugi ili za promenu hosting-a. Možda je provajder kod koga ste bili registrovani prestao sa radom, možda niste zadovoljni njihovom uslugom ili imate potrebu za jefitnim, a bržim i pouzdanijim hostingnom.
Za promenu domena se ipak nešto ređe odlučuju, pa čak nije ni preporučljivo, a najviše iz razloga što je Google već indeksirao Vaš sajt kao takav i već je na određenim pozicijama plasiran, a ukoliko promenite domen, krećete sve od nule sa rangiranjem na Google-u. U tom slučaju je obavezno uraditi redirekciju sajta sa starog domena na novi, pošto će vaš stari sajt nastaviti da se prikazuje u pretragama i kako bi koliko toliko zadržali neke pozicije, dok se novi sajt ne indeksira i ne progura na gustoj listi sa konkurencijom. Ove poslove svakako ne možete uraditi sami, pa se možete obratiti nama za pomoć.

Newsletter
- Za šta služi?

Januar 18, 2019 PROWEB

Kao što i sama reč newsletter kaže, ova reč je nastala od spajanja dve reči, news i letter, što u prevodu znači novine i pismo i kao što sama reč kaže, služi da distribuira i pošalje neku vest ili informaciju publici koja nas prati i koja je zainteresovana za naše proizvode ili usluge. Naravno, ranije se ovo odnosilo uglavnom na digitalnu štampu i na novine, a u poslednje vreme se ova reč vezuje za email newsletter-e.
Sve je više sajtova na kojima pri samom otvaranju sajta iskače pop up prozor da ostavi svoj email i da se pretplatimo na newsletter, što svakako daje efekta i dosta ljudi će se opredeliti na ovaj korak, pre nego da sami na sajtu traže deo gde mogu da ostave svoj email da se pretplate. Tako se kreira publika i pravimo listu koja kasnije služi za redovna obaveštenja i informacije. Ovo je odlično ako recimo, pratite neku prodavnicu obuće i odeće i možete uvek biti u toku sa aktuelnim popustima ili novim stvarima ili pratite neku prodavnicu koja prodaje belu tehniku, pa možda baš bude na popustu nešto što ste želeli, a ne biste sami to primetili ili otišli u prodavnicu. Newsletter ne treba slati prečesto, ne treba opterećivati ljude i dosađivati im, tako ćete naići na odjavljivanje sa liste od strane korisnika ili unsubscribe, već 1-2 puta nedeljno bi bilo idealno.
Postoje mnogi servisi koji pružaju usluge slanja newsletter-a, a svakako je najpopularniji među njima mailchimp. Ukoliko se odlučite za ovakvu vrstu usluge na svom sajtu, možete nam se obratiti za povezivanje servisa, kao i za sam sadržaj i kreiranje newsletter-a.

Ključne reči
- Kako ih izabrati?

Januar 10, 2019 PROWEB

Sastavni deo svake SEO optimizacije sajta čine ključne reči. Pre same izrade sajta, jako je važno sastaviti sadržaj (content) i ključne reči za sajt, kako bi na osnovu toga kreirali kompletnu sliku o delatnosti kojom se bavite i koju želite da prezentujete ne Web-u. One moraju biti usko vezane za ono o čemu sajt govori, ali ne samo da bi to ima smisla već i zbog same pretrage, rangiranja na Google-u i kako bi kupci mogli lakše da vas nađu i dopru do vaše prezentacije na internetu.
Ključne reči ne možete sami sastaviti niti uticati na njihov redosled i gde će se pojavljivati na sajtu. To mora da uradi stručno lice, koje zna gde staviti naslove, gde staviti ključnu reč na sajtu, koliko se često ona treba ponavljati, spominjati i u kom kontekstu, da li je treba linkovati ili boldovati, itd... To se zove analiza ključnih reči...
Danas postoji veliki broj alata i olakšica koji nam mogu pomoći da lakše dođemo do željenog rezultata. Sam Google ima alat gde možete proveriti pretragu Vaše ključne reči na određenom nivou, koliko joj je mesečna upotrebljenost, koliko ljudi zapravo kuca tu reč u Google-u i ima potrebu za nekom vrstom usluge ili informacije koja se tiče nje. To možete proveriti na ovde, na aplikaciji koja se zove Google Trends. Ukoliko se opredelite za Google Ads kampanje, tu je tek razvijena struktura sa igrom rečima, pošto na osnovu domena i sajta, sam će Vam predložiti ključne reči za pretragu, reči koje on smatra da će dati najbolje rezultate i prikazaće pretragu na mesečnom nivou za svaku ključnu reč i njenu frekventnost. Kasnije, tokom trajanja kampanja, pratićemo svaku reć i analizirati kompletno interesovanje publike za Vaše plaćene kampanje, određene reči će se izdvojiti i u njih ćete uložiti više novca, dok će se neke reči i ugasiti koje ne daju tako dobre rezultate ili je njihova cena preskupa.
Prepustite nama veći deo posla, jer mi pretvaramo Vaše ideje i zamisli u realnost.

Izrada sajta
- Šta treba znati?

Januar 05, 2019 PROWEB

Kada se opredelite za izradu sajta ili Web prezentacije na internetu, neophodno je da tome pristupite jako odgovorno i da shvatite da je tu sadašnjost i budućnost poslovanja i da će to biti ogledalo Vaše firme, Vašeg poslovanja, Bloga, o čemu god da se radi. Potrebno je da detaljno i korenito uputite firmu koja radi sajt o načinu poslovanja, o Vašim ciljevima i dostignućima. Takođe, spremite gomilu materijala, teksta i slika ili ukoliko niste u mogućnosti da sve to uradite sami, uputite ih na pravi način i oni će to sigurno stručno uraditi za Vas.
Sajt mora biti funkcionalan pre svega, mora imati lep i privlačan dizajn, mora biti jednostavan i razumljiv za korišćenje, a isto tako i bogat i prepun sadržaja. Morate jasno staviti do znanja šta nudite kupcu i šta želite od druge strane, kakvu vrstu interakcije sa njima. Da li imate potrebu za online prodavnicom ukoliko se bavite nekom prodajom, da li samo želite klasičnu prezentaciju da predstavite svoje poslovanje, da li možda da se posetioci pretplate na Vaš newsletter ili neku drugu aktivnost? Sve to utiče na izgled i funkcionalnost sajta.
Nakon što se sajt napravi, ako mislite da je posao završen, posao tek tada počinje. To Vam otvara razne mogućnosti za dalji proboj na Google-u, da se rangirate što bolje, da se izreklamirate putem raznih kanala ili društvenih mreža. Potrebno je biti ažuran sa informacijama, ukoliko dolazi do nekih promena, redovno održavati sajt i proveravati da li je se pod kontrolom i u funkciji. Menjati sadržaj, ako je u pitanju online prodavnica, dodavati nove proizvode, ažurirati cene i opise, ako je Blog, dodavati i pisati nove i interesantne tekstove. Neka se Vaš posetilac sajta sadrži što duže, a to je najviše do Vas i do sadržaja na sajtu.



Kako da napravite
BLOG?

Decembar 30, 2018 PROWEB

Svaki početak je težak, niko nije rođen sa znanjem, a mnogi nisu ni sa talentom. Ali, sve može da se nauči i savlada uz malo truda, rada, pozitivne energije i dobre volje. U nastavku ćemo Vam dati par smernica kako bi trebalo da izgleda Vaš Blog i o kojim temama sve možete da pišete. Evo kratke liste tema, čisto da vas navedemo na razmišljanje:
Dekoracija
Škola
Recepti
Politika
Roditelji i deca
Životna iskustva
Putovanja
Igre i računari
Obrazovanje i tutorijali
Poznate ličnosti
Muzika
Sport
Muško-ženski odnosi
Zdravlje
Fitness
Moda
Tehnika
...i mnoge druge. Najvažnije je da pokažete interesovanje na temu za koju se odlučite, da što više istražujete i prenosite drugima svoje znanje i svoje impresije.
Izaberite ime domena koje je lako za pamćenje i koje ima usko veze sa temom o kojoj pišete. Platforma koju preporučujemo je svakako Wordpress, odlična je za početnike i uz malo tutorijala i edukacije, savladaćete osnove.
Nadamo se da smo Vam malo pomogli sa ovim smernicama, pa ko zna, možda se baš nakon ovog teksta upustite u novu avanturu, pa i Vaš Blog ugleda svetlost dana:-).

Fotografije za sajt
- Kako treba da izgledaju?

Decembar 27, 2018 PROWEB

Najvažniji faktor u oku posmatrača na jednom sajtu su fotografije. Svi volimo kada listamo neku stranicu da ugledamo lepe i profesionalne slike, koje prate temu o kojoj se na sajtu govori.
Vaše fotografije treba da izgledaju profesionalno, slikane sa ozbiljnim fotoaparatom, a ukoliko je to moguće, da angažujete pravog fotografa koji će obaviti posao umesto Vas. Potrudite se maksimalno i uključite se u izradu i odabir fotografija za sajt, jer je to od izuzetnog značaja za dalji razvoj i pravac u kojem će se Vaš sajt kretati.
Podelićemo sa Vama i još jednu caku, a to je da slike nazivate isključivo onako sa čime slika ima veze, jer to je samo jedna od stvari koja doprinosi SEO optimizaciji Vašeg sajta.

Kako izabrati ko da Vam
- pravi SAJT?

Decembar 21, 2018 PROWEB

Postoji više načina za odabir firme, agencije ili privatnog lica za izradu Vašeg prvog sajta. Pre svega, naravno, treba se uveriti sa kim imate posla, da li ste čuli za njih ranije, da proverite na internetu, da proverite kako su ocenjeni na Google-u ili pogledati komentare na društvenim mrežama.
Kao i u svakom poslu, ovde je isto jako bitno ukoliko poznajete nekoga ko se bavi izradom sajtova ili možda neko od Vaših najbližih ima lepa iskustva sa izradom sajta, pa Vam preporuči nekoga, to je skoro uvek proveren put. Pogledajte njihovu istoriju radova na sajtu, za koga su sve radili i koliko klijenata imaju iza sebe, to će Vam svakako dati određenu sigurnost u njihovo znanje i kvalitet.
I na kraju cena, važan ali ne i najbitniji faktor, pošto je internet preplavljen raznim cenama za ovakve vrste usluga i svašta se nudi na relaciji od - do.
Pamet u glavu kada je ova oblast u pitanju, a mi smo tu za Vas, možete se uzdati i pokloniti nam Vaše poverenje.

Proverite brzinu svog sajta
- uz pomoć GOOGLE-a!

Decembar 17, 2018 PROWEB

Od Google-a uvek možemo očekivati nešto da nas iznenadi sa nekim novim alatima, aplikacijama, unapređenjima. Ništa manje nismo ni očekivali od njega, sada možemo besplatno proveriti brzinu svog sajta, brzinu učitavanja stranice, kao i da li je Vaš sajt u potpunosti prilagođen mobilnoj verziji. Postoji već odavno dosta veliki broj sajtova pomoću kojeg možete ovo proveriti, ali nam ipak Google uliva najviše poverenja u tačnost svojih podataka, složićete se.
Dakle, ne trebate biti nikakav stručnjak za ovu oblast, samo kliknite OVDE i unesite ime domena u polje. Možete se i igrati, možete probati i neki drugi sajt, pa recimo uporediti brzinu sa svojim.



10 zanimljivosti o
INSTAGRAM-u

Decembar 14, 2018 PROWEB

Instagram je besplatna mobilna aplikacija kojom možete da fotografišete, dodate neki od zanimljivih filtera i podelite tu fotografiju sa drugim korisnicima. Tokom proteklih nekoliko godina, Instagram je postao jedna od najdominantnijih društvenih mreža. Prema nekim istraživanjima, 23% američkih tinejdžera na pitanje “Koja ti je omiljena društvena mreža?” odgovara sa “Instagram”.
1. Instagram je zvanično pokrenut 6. aprila 2010. godine, kao iPhone aplikacija. U roku od samo mesec dana, sakupio je milion obožavalaca.
2. Filter koji “zarađuje” najviše lajkova i komentara je Mayfair.
3. U aprilu 2012. godine Facebook je kupio Instagram za približno 1 milijardu dolara. U trenutku prodaje, Instagram je brojao samo 13 zaposlenih.
4. 68% korisnika Instagrama su žene.
5. Android verzija Instagram aplikacije pokrenuta je 3. aprila 2013. godine. U roku od 12h, download-ovana je milion puta.
6. U junu 2013. godine, Instagram je uveo opciju za upload-ovanje kratkih video snimaka. Za samo 24h, upload-ovano je 5 miliona video snimaka.
7. Trenutno najpopularniji brendovi na Instagramu su: National Geographic, Nike i 9GAG.
8. Najpopularniji hashtag-ovi su #love i #selfie.
9. Instagram ima više aktivnih korisnika preko mobilnih telefona nego Twitter.
10. 90% korisnika Instagrama čine osobe mlađe od 35 godina.

FACEBOOK
- Činjenice koje niste znali

Decembar 10, 2018 PROWEB

1. Facebook je 2004. godine napravio student Harvarda Mark Zuckerberg kada je imao samo 19 godina. Posle prvog meseca svi šmekeri sa Harvarda bili su registrovani,a posle par meseci i veliki broj studenata drugih fakulteta. Posle toga je krenula histerija, pa danas skoro svako ima svoj profil na ovoj popularnoj društvenoj mreži.
2. Facebook zajedno sa najmanje 50 najvećih Internet sajtova prati sve vaše online aktivnosti. Ako ste mislili da to što sedite sami u sobi i pretražujete sadržaje po internetu i da niko ne zna, varate se!
3. Mark Zuckerber je najmlađi milijarder na svetu. Oko 30 odsto deonica Facebooka je u njegovom vlasništvu što vredi oko 1,5 milijardi dolara.
4. Odbio je pre par godina da proda Facebook za skoro milijardu dolara. I nije se pokajao.
5. Facebook je prepustio 1,6 odsto deonica Microsoftu za 240 miliona dolara. To znači da Microsoft ima pristup svim informacijama na Facebooku.
6. Zašto Facebook vredi toliko? Zato što je prepun privatnih informacija o svim aktivnim korisnicima. Facebook zna šta volite, zašto to volite i gde to kupujete...
7. Kako Facebook ume da vam ponudi reklamu koja vas zanima? Zato što ima dovoljno informacija o vama i vašim preferencijama.
8. Facebook je po zakonima EU potpuno nelegalan zato što krši sva moguća ljudska prava. Ali, pošto je smešten u Americi, to ne predstavlja nikakav problem.
9. Facebook je uneo revoluciju u sistem globalnog poslovanja, omogućavajući razvoj najnaprednijeg sistema direktnog marketinga na svetu. Time što ga koristite i vi ste deo globalne cyber ekonomije.
10. Facebook će i ako obrišete profil sa partnerskim sajtovima nastaviti da prati vaše aktivnosti na internetu.

GOOGLE MAPS
- Trikovi koje niste znali

Decembar 09, 2018 PROWEB

Google Maps koristi veliki broj korisnika i oslanja se na ovu vrstu usluge pronalaženja adresa, objekata, lokacija, kao i navigacije. Ipak osim pronalaženja adresa Google Maps nudi još neke zanimljive stvari za koje možda niste znali.

Putovanje kroz vreme

Opcija Street view koja je jedan od boljih dodataka servisu Google Maps na određenim lokacijama omogućava "putovanje kroz vreme". Kada gledate neke ulice, u levom gornjem uglu će se pojaviti opcija da "premotate" izgled ulice i vidite kako je ona izgledala nekoliko godina unazad.

Napravite svoje mape

Kada se ulogujete u ovaj servis, kliknite na "My Places" koji se nalazi u dnu stran i tada kliknite na "create map". Tu možete da sami označavate bitne lokacije, pravite posebne rute i osvetlite pojedine regione. Ovakve mape možete da podelite sa svojim prijateljima ili da ih čuvate na Google Driveu.

"Božji mod"

Linija između Google Maps i Google Earth postaje sve manja, pa je kombinacijom ova dva servisa moguće "leteti" kroz svet. Kliknete na "Earth" u donjem levom uglu, dobijate "Tilt the View" u donjem desnom uglu. Sada samo držite ctrl i možete da "letite" kroz ceo svet koristeći miša.

Izmerite bilo koju razdaljinu

Desnim klikom na internet verziju Mapa dobićete padajući meni u kom se nalazi opcija "Measure distance". Tada samo postavite tačke na lokacijama među kojima želite da izmerite razdaljinu.

GOOGLE TRANSLATE
- Zanimljive činjenice

December 06, 2018 PROWEB

- Preko 500 miliona ljudi koristi Google Translate, kako navodi Google Translate blog. Čak i njegovi protivnici moraju priznati da je ovaj broj ogroman, naročito ako se kao poređenje uzme to da čitava Evropska Unija ima 508 miliona stanovnika. Pre 10 godina, kada se ovaj alat prvi put pojavio, broj korisnika merio se stotinama. Ova razlika u brojkama svakako ukazuje na to kolika je njegova popularnost među korisnicima interneta.
- Google Translate svakodnevno prevede preko 100 milijardi reči. Ovaj gotovo nezamisliv broj od 11 cifara jednak je broju reči koji se može naći u 128 000 primeraka Biblije. Zamislite gomilu knjiga te veličine i broj reči koji se u njima nalaze. A to je broj reči koji se prevede svakog dana uz pomoć ovog alata.
- Google Translate danas podržava 103 jezika. Kada se prvi put pojavio 2006. godine bilo ih je samo dva – engleski i arapski.
- Uprkos činjenici da je Google američka kompanija, interesantna je činjenica da 92% korisnika Google Translate-a živi izvan granica SAD, a najveći broj korisnika živi u Brazilu. Baza podataka Google Translate-a je izuzetno velika i uz pomoć nje formiraju se, a zatim prilikom obrade traže i obrasci za prevođenje odgovarajućih izraza. Ona se ažurira gotovo svakodnevno, a najveći i najznačajniji izvori su joj Biblija, kao knjiga koja je prevedena na gotov sve svetske jezike makar jednom
- Ukoliko primetite greške u prevodu, možete ih prijaviti na platformi Translate Community. Ovo zapravo predstavlja neprocenjivu uslugu kreatorima ovog alata jer ga na taj način unapređuju, ali i sprečavaju pojavu grešaka koje mogu biti i veoma ozbiljne u zavisnosti od jezika i kulture određene zemlje.
- Najtraženiji jezici, kada je prevod sa engleskog jezika u pitanju su arapski, ruski, portugalski i indonežanski. Ukoliko nemate intenzivnu poslovnu saradnju sa ovim govornim područjima, Google Translate vam tu može biti od prilične koristi.



GOOGLE MY BUSINESS
- Čemu služi?

Novembar 27, 2018 PROWEB

Google pretraživač je odavno broj 1 na svetu. Svakodnevno ga koristimo kako bi pronašli odgovore na pitanja, proizvode ili usluge za koje smo zainteresovani. Google My Business je besplatan i jednostavan alat za firme i organizacije koje žele da upravljaju svojim prisustvom na mreži preko Google. Ako imate svoju firmu, Google My Business je jako koristan alat koji unapređuje vidljivost na mreži i u pretrazi. Vaš poslovni profil na Google-u će se prikazati velikom broju korisnika, a mogu Vas i locirati na Google Mapi (Google Maps). Tu može saznati osnovne informacije o Vašoj kompaniji, radno vreme, videti lokaciju na kojoj se nalazite, slike koje Vi okačite, kao i link koji će ga voditi direktno do Vašeg sajta. Takođe, kupci mogu ostaviti review i oceniti Vaše poslovanje ili ostaviti komentar kao recenziju.

WORDPRESS (WP)
- Šta je Wordpress?

Novembar 23, 2018 PROWEB

Wordpress (WP) je najpopularnija CMS platforma na internetu za izradu sajtova, blog sadržaja, online prodavnica... Trenutno se smatra da se više od 25% sajtova nalazi upravo na Wordpress platformi. Sastoji se od mnoštvo dodataka (plugin) i tema (themes), među kojima najpopularnija tema na Envato marketu iznosi i do 300.000 kupovina. Wordpress je među omiljenim platformama za izradu sajta zbog toga što je besplatan, Open Source, prilagodljiv i lako promenljiv, ali naravno, neophodno je i biti obazriv. Dakle, ukoliko niste preterano iskusni, a imate materijala i sadržaja za Blog, slobodno se upustite u "kandže Wordpress-a", a ako negde zapnete, obratite se nama.

MAGENTO
- Šta je Magento?

Novembar 14, 2018 PROWEB

Planirate svoju prvu online prodavnicu ili već imate postojeću, ali niste zadovoljni sa njom? Razmišljate o eCommerce platformi koja će biti u mogućnost da zadovolji sve potrebe Vašeg sadašnjeg, ali i budućeg online poslovanja? Ako je odgovor DA na neka od tih pitanja, onda će vas zanimati zašto Magento platformu treba da uzmete u obzir. Magento je najpopularnija open-source platforma za izradu naprednijih online prodavnica u celom online svetu, što znači da je skoro svaka treća online trgovina izgrađena upravo na Magento platformi. Magento ima dve verzije: besplatnu, Magento Community verziju i Magento Enterprise verziju koja se plaća. Magento Community verzija može u potpunosti da zadovolji i potrebe naprednih online prodavnica sa nekoliko desetaka hiljada proizvoda.

iPhone ili Samsung?
- Koji telefon odabrati?

Novembar 09, 2018 PROWEB

Večito pitanje, da li kupiti Android ili iPhone telefon? Koji telefon ima bolje performanse i koji je telefon jednostavniji za svakodnevno korišćenje? Testiranja novih Samsung Galaxy S9 i S9+ uređaja su rangirali displej i kameru kao bolju, ali kada je reč o performansu samog uređaj – iPhone X je ubedljivi pobednik. A11 čip iPhone X je pobedio u svakom testu između Android i iPhone uređaja. Kompanija Samsung koristi dva odvojena čipa u svom Galaxy uređaju (Exynos 9810 i Snapdragon 845 od Qualcomm). Exynos 9810 čip se pokazao kao bolji od Snapdragon 845, ali ni u jednom slučaju ne nadmašuje Apple A11 bionički čip. Kada je reč o performansu grafike, iPhone X je isto izašao kao pobednik u odnosu na Samsung čipove. Rezultati testova se mogu pročitati opširno na sajtu AnandTech-a, ali je jasno da Samsung Android telefoni i dalje ne mogu da dorastu performansama iPhone telefona. Još jedna oblast u kojoj Samsung uređaji ne mogu da pariraju iPhone uređajima je - prepoznavanje lica. Galaxy S9 i S9+ i dalje koriste 2D parametre za prepoznavanje lica i zenica, dok Apple ima 3D tehnologiju za skeniranje lica. Nadamo se da smo Vam barem malo olakšali oko izbora novog mobilno telefona i da se lakše odlučite za iPhone ili Samsung telefon.



Besplatno reklamiranje
- Kako?

Oktobar 24, 2018 PROWEB

Ako vaš posao nije na internetu, onda kao i da ne postoji. Mnogi koji su već uočili značaj prisustva na internetu i online vidljivosti ulažu ogroman novac u web marketing. Međutim, izdvajanje novca za internet marketing nije uvek moguća solucija, pogotovo za manje poslove i kompanije. Evo nekoliko primera kako da se oglasite na internetu bez ulaganja novca i drastično povećajte broj svojih klijenata, a time i zaradu. Optimizujte sajt kako bi bio vidljiv u pretrazi, razmenjujte reklame sa drugim kompanijama, organizujte nagrade i podelite poklone, vodite blog, prijavite svoju lokaciju u Google Maps-u. Bez obzira da li se bavite zanatom, trgovinom, ugostiteljstvom ili nekim drugim poslom, ukoliko nemate prezentaciju na webu kao da ne postojite. Naučite sve o marketingu na internetu i učinite da profit vašeg biznisa raste iz dana u dan.

Najplaćeniji poslovi
- Da li je i Vaš posao na listi?

Oktobar 19, 2018 PROWEB

Dok u Srbiji deluje nezamislivo da je do posla lako doći, u nekim industrijama ipak raste potražnja za stručnjacima. Prema rezultatima istraživanja sajtova za zapošljavanje, budućnost tržišta definitivno pripada IT profesijama. Uzimajući u obzir visinu plate i važnost određenog posla za kompaniju, zaključili su kojih je to 6 najtraženijih poslova u ovoj godini i koji će, prema tendenciji rasta, biti među najbitnijima i u godinama koje slede.
1. Web developer
2. Analitičar kompjuterskih sistema
3. Analitičar sa ekspertizom za bezbednost informacija
4. Softverski inženjer
5. Ekspert za kompleksne grupe podataka (Data Scientist)
6. Administrator mreža
Kako da dobijete posao u nekoj od ovih oblasti? Kada se pogleda ova statistika jasno je koliko je polje informacionih tehnologija unosno za pojedince u potrazi za pravom karijerom. Ukoliko mislite da vam je IT karijera nedostupna pošto ne živite u inostranstvu, varate se. IT znanja i veštine vam daju mogućnost da radite za klijente širom sveta, bez obzira odakle ste.

Zašto treba da imate
SAJT?

Oktobar 15, 2018 PROWEB

Svako, ali baš svako, treba da ima lični sajt, bez obzira na to kojim se poslom bavi. Zdravstveni radnici, oglašivači, prodavci, marketing eksperti, IT-jevci, prosvetari, ekonomisti, novinari, dizajneri, pravnici… Nije dovoljno da grade sliku o sebi samo u realnom svetu, već je važno da je grade i u onoj drugoj realnosti – virtuelnoj, koja je u informacionom dobu često presudnija za uspeh i veću zaradu. Zato vam dajemo 5 razloga zbog kojih već danas treba da počnete da razmišljate o pokretanju ličnog sajta.
1. Brzo ćete stvoriti veći kredibilitet
2. Pokažite svoj talenat
3. Promocija, a ne priče od usta do usta
4. Razlikovaćete se od većine
5. Počnite od malih stvari i stvorite velike
Mi smo tu da Vam pomognemo!

Tekstovi na sajtu
- Koliko nam pomažu?

Oktobar 11, 2018 PROWEB

Posetioci skeniraju sajtove – imajte to na umu. Šta mislite koliko će osoba pročitati ono što ste napisali? Odgovor je poražavajući – gotovo niko! Istraživanja su pokazala da samo 16% ljudi čita sadržaj sa web stranica od reči do reči. Većina samo baci pogled. Kako pisati za osobe koje pogledaju na brzaka? Ova lista će vam pomoći da proverite da li je vaš tekst dobar.
Da li naslov jasno stavlja do znanja o čemu se radi u tekstu?
Da li slike koje se nalaze na stranici šalju prave poruke? (I o ovome treba da razmišljate dok pišete tekst, jer su slike u stvari „pojačivači“ onoga što želite da kažete)
Da li podnaslovi sumiraju ključne tačke iz teksta?
Da li koristite liste kako biste razbili velike komade teksta. Uz dobar naslov, slike, podnaslove i liste, stranica je lakša za skeniranje, pa posetioci mogu mnogo brže da shvate da li im je ono što se na njoj nalazi interesantno ili ne.



INSTAGRAM oglašavanje
- Sve što treba da znate

Oktobar 07, 2018 PROWEB

Instagram se pojavio kao aplikacija za deljenje fotografija na internetu, zamisao je bila slična Pinterest-u, recimo... Međutim, ubrzo zatim, Instagram je kupio vlasnik Facebook-a Marc Zuckerberg i stvari su počele da rastu nenormalnom brzinom. Instagram je počep da dobija sve više opcija, dok se danas izjednačio, a verovatno i prestigao Facebook u mnogim stvarima. Shodno tome, neophodno je reklamiranje na Instagram-u, trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži. Postoji više vrsta oglašavanja, preko slika, više slika ili videa, takođe možete birati da li ćete raditi sponzorisane objave na news feed-u ili story-ju, targetirati populaciju, lokaciju, interesovanja. Isti sistem kao i kod Facebook kampanja, čak možete raditi kampanje preko Facebook Ads Manager-a.

Sitemap.xml
- Za šta služi i da li mi treba?

Oktobar 04, 2018 PROWEB

Site mapsluži kao lista svih stranica Vašeg sajta i detaljnije objašnjava šta je sadržina tih stranica. Naprednije verzije mogu da služe kao spisak svih video fajlova, svih slika ili vesti celog sajta. Zašto je to bitno? Najvažniji razlog su pretraživači. Site map olakšava pretraživačima da "obiđu" i popišu sve stranice Vašeg sajta. Kakvu konkretnu korist imamo od toga? Kada objavite novi sadržaj na sajtu, želite da taj sadržaj što pre "obiđu" pretraživači i da taj sadržaj skoro momentalno postane dostupan široj populaciji. Site map Vam olakšava u tome, jer pretraživačima gotovo momentalno kažete da postoji još jedna strana sajta koju bi trebalo da obiđu.

Šta je
PERMALINK?

Oktobar 01, 2018 PROWEB

Permalink ili stalna veza je URL adresa koja ima zadatak da ostane nepromenjena tokom dužeg vremenskog perioda. Permalinkovi u osnovi treba da izgledaju jednostavno i laki za pamćenje, kao i da imaju veze sa onim što se na njemu nalazi, pogotovo zbog pretraživača. Svaka web stranica ima tu jedinstvenu URL adresu koju korisnici unose na adresnoj traci svog browzer-a. URL adresa se može pojavljivati u više oblika, ali je u najvećem broju slučajeva sačinjena od imena domena i ekstenzije (domen.rs, .com, .net). Savet, pažljivo birajte svoje domene i URL, radi što lakšeg čitanja i rangiranja u pretraživačima.

GOOGLE ANALYTICS
- Šta radimo sa njom?

Septembar 23, 2018 PROWEB

Google Analitika se implementira na Vaš website putem koda koji ubacujemo. Od tog momenta, Google počinje da prikuplja sve moguće informacije koje treba da nas interesuju o posetama na sajtu. Ko nam je publika, odakle dolaze, preko kojih kanala, sa kojih uređaja, kojih su godina, pola i do sutra bi mogli da nabrajamo šta još sve može moćna alatka kao što je Google Analitika. Idealna je kada se poveže sa Google Ads-om i tako možemo pratiti sve plaćene oglase (kampanje) koje su aktivne, da menjamo šta je neophodno, pojačavamo ili smanjujemo. Jednostavno, ovo je nešto što je nezamislivo zaobići ako imate svoj sajt.



Naslov i alternativni tekstovi
- Šta je to?

Septembar 17, 2018 PROWEB

Ono što Google može da vidi na slikama jesu naslovi i alternativni tekst, koji nisu vidljivi sa korisničke strane. Ako ih napišete na pravi način, Google može da ih pročita, nakon čega će uslediti nagrada od Google-a, a to je bolje rangiranje u pretrazi, s'obzirom na to da je dodavanje alternativnog teksta jedan od faktora rangiranja najbolje je da Vam ova radnja postane svakodnevna praksa. Pored toga, slike je potrebno optimizovati da budu kvalitetne, ali i da imaju što je manje moguću veličinu zbog što veće brzine učitavanja sajta.

GOOGLE ADS
- Šta je novo?

Septembar 12, 2018 PROWEB

Posle 18 godina postojanja, Google Adwords, alat za oglašavanje na internetu u sklopu online pretrage je promenio naziv. Od 24. jula 2018. godine postao je Google Ads. Šta to znači za one koji žele da se oglašavaju na Google-u, ali i za stručnjake koji se bave digitalnim marketingom? Naime, Google je ažurirao i pojednostavio online oglašavanje i kreiranje različitih vidova kampanja u sklopu kanala kao što su online pretraga, YouTube, mape, mobilne aplikacije i mnogi drugi. Tako sada kompanije mogu na sveobuhvatniji način da dopru do još većeg broja potencijalnih kupaca, korisnika i klijenata. Hvala im za ovo, ovaj update smo dugo čekali.

SSL Sertifikat
- Šta je to?

Septembar 06, 2018 PROWEB

SSL Sertifikat je parče koda na vašem web serveru koje omogućava bezbednu online komunikaciju. Kada web browser uspostavi kontakt sa bezbednim sajtom, SSL Sertifikat omogućava kriptovanu vezu. SSL Sertifikati takođe ulivaju poverenje jer svaki sadrži podatke za identifikaciju. Kada pošaljete zahtev za izdavanje SSL Sertifikata, treća strana (Symantec, Thawte ili GeoTrust) verifikuje podatke o Vašoj organizaciji i izdaje Vam jedinstveni sertifikat koji sadrži te podatke. Ovo je postalo neophodno ukoliko želite da korisnici na Vaš sajt pristupaju neometano, a i najbitnija stvar je da Google daje prednost u pretrazi sajtovima koji imaju instaliran SSl Sertifikat.

Facebook oglašavanje
i targetiranje publike

Septembar 02, 2018 PROWEB

Kada je u pitanje oglašavanje na najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu Facebook u pitanju, tu imamo samo reči hvale i jedno veliko "samo napred"... Svaki dinar uložen u ovaj vid oglašavanja će Vam doneti profit, nove kupce, nove korisnike, nove članove, a što je najvažnije nove vrtoglave cifre u porastu u Vašoj analitici. Postoji nekoliko uslova koji se moraju ispuniti, a to su pre svega, dobra reklama, privlačna, kvalitetna slika i smislen tekst. Zatim, targetiranje klijenata, njihova interesovanja, godine, mesto prebivališta, pol, jezik, celokupna demografija. Takođe, neophodna je instalacija Facebook Pixel koda na Vaš sajt, kako bi se omogućilo praćenje i Analitika Vaših kampanja.



SEO OPTIMIZACIJA
- šta to znači?

Avgust 29, 2018 PROWEB

Jednu od najznačajnih uloga na Vašem sajtu igra SEO OPTIMIZACIJA, koja doprinosi da Vas najpoznatiji svetski pretraživači (Google, Yahoo, Bing...) što pre i što lakše indeksiraju u svojoj pretrazi. Tu ulogu igra mnogo faktora, od kojih su svakako najbitnije ključne reči, zatim uredno napravljen sajt u code-u, povezanost sa socijalnim mrežama, prisutnost na internetu, što više spoljnih linkova, itd...

Da li je bolji
MULTI PAGE sajt?

Avgust 04, 2018 PROWEB

Standardni MULTI PAGE sajt se svakako preporučuje za veće kompanije, za veće ponude na sajtu ili ukoliko sadrži veliku galeriju slika, kako bi sve preglednije izgledalo za korisnike. Ukoliko se radi o shop-u, MULTI PAGE je neizostavan način izrade sajta. Možete imati neograničen broj stranica na sajtu, ali se neki standard zna i preporučuje određeni broj stranica.

ONLINE SHOP /
INTERNET PRODAVNICA

Jul 19, 2018 PROWEB

Kupovinu sada obavljamo preko mobilnog telefona dok se vozimo u prevozu, sa računara iz kancelarije dok traje pauza za ručak ili preko tableta dok čekamo u redu u banci ili pošti. Internet prodaja se vrši preko specijalizovanih sajtova koji se zovu internet prodavnica ili online shop. Prednosti takve vrste kupovine su ogromne, brzina, dostupnost proizvoda, placanje karticama ili pouzećem, širok asortiman robe.

Šta uraditi nakon
IZRADE SAJTA
?

Jul 05, 2018 PROWEB

Nakon što ste napravili željeni sajt, koji je korak dalje? Posetioci neće doći tek tako sami od sebe, pa se postavlja logično pitanje – kako najbolje i najpovoljnije da izreklamiram svoj sajt? Vreme je da se pozabavite oko PROMOCIJE SAJTA, jer ćete na taj način povećati posetu, prodaju, pridobiti nove kupce, a samim tim i bolje se rangirati. Potrebno je dodati razne "tagove" na sajt, pratiti analitiku sajta, kako bi ispratili u potpunosti kampanje i aktivnosti koje su u toku. O načinima reklamiranja ćemo pričati u nekoj drugoj temi.



RESPONSIVE WEB DESIGN
- šta to znači?

Jun 23, 2018 PROWEB

Mobilni telefoni su prestali odavno da služe samo za razgovore i slanje SMS poruka. Sada preuzimaju primat nad računarima u pretraživanju interneta. Tu su na snagu stupili dizajneri i programeri i osmislili koncept koji se naziva RESPONSIVE WEB DESIGN. To u prevodu znači da Vaš sajt bude jednako pregledan i vidljiv korisnicima na svim uređajima (desktop, laptop, tablet, telefoni svih rezolucija...).

Kako izabrati
BOJE ZA SAJT
?

Jun 09, 2018 PROWEB

Kada birate BOJE ZA SAJT, ne možete se voditi samo sopstvenom nahođenju. U obzir morate uzeti čime se bavi sajt koji prezentujete, uskladiti logotip i Vaše zaštitne boje kompanije, a svakako pogledati i kako drugi to rade i šta je trenutno u trendu i aktuelno. Ukoliko izaberete pravu kombinaciju, koja će biti privlačna posetiocima Vašeg sajta, jako ste blizu da to postanu Vaši potencijalni kupci. Svi vole da vide lepo uređen i skladan sajt.

Zašto izabrati ONE PAGE
sajt?

Maj 21, 2018 PROWEB

Moderni sajtovi su doneli mnoge olakšice svojim korisnicima, među kojima su svakako ONE PAGE SAJTOVI, koji omogućavaju scroll-om miša prelazak preko celog sajta, bez šetanja kroz mnoštvo stranica na sajtu. Ovaj način izrade se preporučuje ukoliko sajt ima nešto manje sadržaja.

Šta je CMS?
(Content Management System)

Maj 10, 2018 PROWEB

CMS (engl. Content Management System) je sistem za dinamičko upravljanje sadržajem. CMS predstavlja programsku aplikaciju uz pomoć koje se može, bez poznavanja programiranja, upravljati sadržajem. Najčešća vrsta CMS-a je web koji služi za upravljanje sadržajem na Internet prezentacijama i Internet aplikacijama korišćenjem HTML, Javascript i PHP programskih jezika za prikazivanje sadržaja i MySQL Server baze podataka u kojoj se pamti sadržaj. Neke od najzastupljenijih CMS platformi su Wordpress, Joomla, Drupal...